pondělí 29. června 2015

Cheat day..tak jak to mám já :)

Ahoj,
po delší době vás všechny zdravím a  mám pro vás zase trochu povídací článek na téma cheat day.

Po včerejších fotkách z cheatu, které jsem nahodila na FB, mi přišlo několik zpráv typu: "Tohle všechno sníš? To ti nevěříme".. "Jak zvládáš cheat psychicky?"
  Někdo mi vyčetl, že na fotce mám i zdravé věci a někdo zase naopak, že tady píšu o zdravém životním stylu a že se pak futruju čokoládou a zapékanými müsli, tak co to jako má znamenat??
A kvůli těmto otázkám jsem se rozhodla napsat článek, kde vám vysvětlím proč dělám cheat a jak u mě takový den vypadá :).

 cheat days krabice: takhle vypadala moje zásobička na cheat

Jak asi mnozí z vás víte, tak se připravuji od 1.2.2015 na podzimní závody v bikinkách, dietu mám nastavenou přímo od trenéra a podle potřeby ji různě upravujeme. Svoji dietku mám ráda, potraviny, které mám povolené mi vyhovují a dá se z nich připravit skvělé jídlo. Kdyby mi to nehutnalo a nebavilo, tak to nedělám :). Ale jak říká můj trenér, někdy je třeba vypustit, nic neřešit, jídlo nevážit a dopřát si všeho, na co je chuť. Takový den mám povolený jednou za 14 dní, jednou za 3týdny..prostě podle potřeby, ale dříve než jednou za 14dní NE :).

Vždy si takový den předem naplánuju, vypočítám si to tak, aby to vyšlo na jeden den z víkendu a aby mi ten den vyšel na netréninkový. Jestli to vyjde jednou za 14 dní nebo jednou za měsíc to neřeším a prostě si ten den užiju jak jen nejvíc můžu. Během té doby si připravuji do krabičky dobroty, na které mám chuť a které si chci dát :D. Krabičku, nebo spíš krabici mám uklizenou, ne abych na ty mňamky nechodila, to bych si nedovolila, ani svědomí by mi to nedalo, ale prostě abych to neměla na očích a zbytečně si nedělala chutě :D.

Den D:
A JAK TO V TEN DEN U MĚ CHODÍ?
Budíka si na ráno neřídím, protože stejně vstanu hodně brzy, někdy v 5, jindy v 5:30. Asi moje podvědomí ví, že ten den budu moct hodně mlsat, tak vstávám brzy :D. 
Ještě večer předtím, si naplánuji, co dobrého si připravím a jdu brzy spát, abych to zaspala a těším se vždycky už na ráno :D.
Ráno si připravím všcehny dobrůtky na stůl, udělám si kakao, müsli s mlékem a ořechy, k tomu nějaká máslíčka, čokoládky, zapálím svíčku a můžu jít snídat. Každé sousto si užívám úplně maximálně :). 
Přítel vstává později než já, tak ho nechávám vyspat a připravím další snídani pro něho a pro mě( pro mě už je to spíš taková sváča). Dojdu pro čersvé pečivo, momentálně o cheat vedou bílé rohlíky, které ani já, ani přítel běžně nejíme (já je neměla třeba takových 12let, ale chutě se asi mění) :D. Všechno pěkně naservíruji na stůl a pak už jen čekám, až se přítel vyspí a můžeme spolu posnídat :). Tohle je pro nás celkem vzácná chvilka, protože v týdnu snídáme každý sám a o víkendy vlastně také.
Po skvělé snídani se ještě chvíli válíme v posteli :D (lenoši po rychlích cukrech :D) a pak se většinou jdeme někam projít, nebo jedeme na nějaký výlet, který spojíme s obídkem nebo večeří, někde si dáme zmrzku atd..prostě skvělý den, pro některé je to zcela běžné, pro mě vyjímečné a proto si to vždycky užívám :).


 Malá ukázka z včerejšího cheatu :)

A jaké jsou moje pocity v ten den, či den po?
V ten den mám skvělý pocit, mám spokojené a najedené bříško, nic si nevyčítám a užívám si to. Cheat mám povolený, tak proč mít výčitky? Znáte ten skvělý pocit, kdy můžete jít do obchodu, koupit si na co máte chuť a hned to sníst? Ten pocit je k nezaplacení :D. 
Mimo cheat jedu striktně dietku, vše dodržuji na 150% a když mám tento den povolený, tak proč si ho neužít naplno? Jím jak zdravé tak nezdravé věci, prostě vše na co mám chuť a jím věci, které v dietce nemám, nebo mám, ale v omezeném množství. Jsem jen člověk a čokolády, zmrzky, sušenky a jiné mlsky mám vážně ráda :D.
Věřím tomu, že cheat dokáže nastartovat metabolismus a pomůže i po psychické stránce, aspoň u mě to tak je. V tento den si ode všeho odpočinu a vypustím a druhý den jsem zase plná energie a chuti do diety a do režimu a těším se na moje skvělé jídlo, které mi moc chutná :) 
Ještě vám tu zodpovím otázku, na kterou se mě hodně ptáte: Co já a alkohol? Alkohol jsem dříve pila, nebudu tvrdit, že ne, ale asi jsem si už své vypila a teď alkohol skoro rok nepiju, nechutná mi, nechybí mi a asi ani pít nezačnu. Pro mě je lepší dát si skvělé jídlo, nebo tu čokoládu, než alkohol, ze kterého se mi zvedá kufřík a hlavně já se dokážu bavit i s minerálkou :D

Jediný mínus tento den pro mě má, že jsem unavená z rychlích cukrů a večer mám těžké bříško a jsem třeba dva dny taková zavodněná, ale to mi nevadí, vždyť je to jen pár dní :D. Teď mám dokonce odvodňovací bylinkový čajík, a je hned lépe :)


  večerí kontrola formy po cheatu :D


A dnešní ráno jsem začala svojí oblíbenou jáhlovou kašičkou s bílkem, na kterou jsem se moc těšila :)

A jaký je váš názor na chet day? 

Krásný pondělní den, vaše Martina :)


4 komentáře:

  1. Ahoj :) Musí to být super! Myslíš, že můžu taky zařadit cheat day, když dodržuji zdravou stravu, cvičení apod., počítám si kcal do tabulek a zkrátka se hlídám. Ale mám strašnou chuť na řízek, kebab, 3bitku a zmrzku :D A teď budu mít narozky, tak bych si chtěla cheat udělat :) A navíc přibírám jak na svalech tak na tuku, takže si myslím, žemi to nezaškodí :D Nemyslíš? :) Nevím si v tomhle rady.
    A jaký používáš odvodňovací čajík? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě si třeba jednou za měsíc takový den dopřej, tělo tak nastartuješ a metabolismus se zrychlí :) A jak píšu, člověk někdy musí vypustit a dopřát si :) Mám lymfatický čaj od Grešiku.

      Vymazat
    2. A myslíš, že je lepší se prostě jeden den nacpat a dostat do sebe strašně moc kcal nebo si třeba jeden týden dát to, za dva týdny zase to, atd...?

      Vymazat
    3. Každýmu vyhovuje něco jiného, člověk si to musí vyzkoušet, aby to zjistil :)

      Vymazat