pondělí 15. června 2015

Můj boj se stresem..

Ahojky,
dnes vás zdravím s trochu jiným článkem, než jste možná u mě zvyklý. Dnes to nebude žádné vaření ani žádné fotky jídel. K tomuto článku jsem se dlouho odhodlávala, nevěděla jsem jak vám to vše napsat, aby to bylo srozumitelné a čtivé, až dnes cestou z fitka jsem si všechny myšlenky uspořádala v hlavě a řekla jsme si, že právě dnes je ten správný čas vám článek napsat.

 Doporučuji kávičku ke čtení, dnes to bude totiž na delší povídání :)

Jak už nadpis napovídá, v tomto článku se budu věnovat tomu, jak zvítězit a bojovat se stresem.
 Ten, kdo mě aspoň trochu zná, tak ví, že jsem neustále v běhu, ve stresu a stále někam pospíchám..Ani nevím proč jsem se do tohoto stresového koloběhu dostala. Nejspíš proto, že jsme s přítelem koupili byt a já chtěla, aby bylo vše perfektní, načinčané a vždy navařeno a vše co nejlépe uklizené a vyvoněné..Bála jsem se, že v roli ženy starající se o domácnost selžu a to bych neunesla.
 Stále jsem byla napjatá a vystresovaná a bohužel se to odráželo i při tréninku. Šla jsem cvičit už s myšlenkou, co vše budu muset udělat až dokončím trénink a v hlavě při tréninku jsem si přehrávala celý scénář co udělám jako první, co mezi vařením stihnu uklidit atd..Trénink jsem vždy odjela celý, ale svaly nebolely, neprocítila jsem je a tím pádem to bylo vše naprd..

A co s tím? Jak vypnout a myslet jen na trénink a nepřipouštět si maličkosti. Např., že nemám nažehleno a naklizeno.. A opět ten stres..a stále dokola..

Dokonce jsem se rozhodla pořídit si sluchatka a mp3, moji první mp3 a sluchátka v životě..Věřila jsem, že mi to pomůže a já se tak zvládnu soustředit jen na trénink, ale bohužel to nezabralo..Ano, je pravda, že jsem aspoň nevnímala okolí a víc se soustředila na sebe, ale pořád to nebylo, to co jsem potrebovala. Chtěla jsem víc, chtěla jsem maximální soustředěnost a procítění každičkého svalu na těle..

Tak jsem se začala zaměřovat proč a kdy to nejde nebo naopak, kdy to jde. A zjistila jsem po několika trénincích s trenérem v Teplicích, že tam je to místo, kde dokážu vypnout, na nic nemyslet, nesledovat čas a plně se koncentrovat jen na sebe a na svaly. Ale proč tam to jde a jinde ne? Hrozně jsem nad tím přemýšlela a zjistila jsem, že to nejspíš bude tím, že je to dál od všech povinností a starostí, neboť je to v jiném městě. Nejspíš to bude tak trochu psychický a já jsem se tam cítila izolovaná ode všeho a byla jsem jen já a činky.


Když už jsem z toho byla opravdu zoufalá, řekla jsem o mém pocitu mému příteli, i když jsem ho tím nechtěla zatěžovat a připadala jsem si malinko jako psycho..
Přítel mi otevřel oči  tím, že mi řekl, ať se na úklid a další povinnosti vykašlu, že to neuteče a že mi s tím pomůže. Ať si každý trénink užiju a nemyslím na to, co potřebuju udělat..A to mi hrozně pomohlo, najednou jsem se cítila lépe a snažím se vše řešit bez stresu. Vždyť on má přeci pravdu, úklid a žehlení neuteče a navařeno a nakrabičkováno zvládám během chvilky, tak proč se pořád za něčím a někam honit, když trénink je momentálně důležitější než nějaký hloupý úklid :). 

Sobotní výlet s mým přítelem :) Tyhle víkendové výlety mám moc ráda, starosti jdou stranou a my si tak můžeme užívat jeden druhého :)

A jak se s tím peru? Včerejší a dnešní trénink byl naprosto úžasný, mákla jsem si na 200%, naprosté procítění svalů, maximální koncentrace a myšlenky patřily jen mě, svalíkům, jednotlivým cvikům a činkám. A už rozumím i tomu, když mi trenér říkal, že se musím potit, že až se začnu pořádně potit, tak teprve pak je trénink 100% úspěšný, a měl pravdu, jako vždy. Dnes i včera jsem se potila neuvěřitelně, ani stopy po make-upu na mě nezbyly :D. Jupiii potím se, konečně se potím :). 

A už teď se nemůžu dočkat zítřejšího tréninku, až nasadím sluchátka, zapomenu na čas a na vše kolem sebe, uzavřu se do své pomyslné bubliny, ze které vystoupím, až mi skončí trénink :).

Bez sluchátek a mé oblíbené hudby už ani ránu :)

Doufám, že to bylo srozumitelné a pochopili jste co jsem vám tu chtěla říct :). Ničím a nikým se nenechte stresovat, vždyť život je tak krásný a přeci si ho nebudeme kazit stresem a negativními myšlenkami. Každý den, každý trenink, každé volno si naplno užijte, ať nemusíte později litovat, že jste ztratili spoustu dní, měsíců a roků stresem a honěním se za něčím, co není až tak důležité :).



Přeji vám všem krásný večer a já si jdu pustit filmík, vychutnám si kávičku a budu relaxovat ;). 

2 komentáře:

  1. Ahoj, moc ráda čtu tvůj blog a tenhle článek mě potěšil. Né, že bych se zrovna připavovala na bikini fitness, ale snažím se cvičit, abych byla zpevněná a s lepší kondicí . Jenže poslední dobou to jde pěkně do háje-učení, nervy ze zkoušek, s tím spojený špatný jídlo a nedostatek pohybu. Nevím, jestli mi v tom můžeš poradit, ale neměla bys nějakou radu jak se po tomhle kolotoči zas zpět nakopnout do cvičení? Předtím jsem chodila pravidelně 3-4 týdně do fitka, cvičím bez trenéra, ale ještě před zkouškovým jsem žačala propadat zoufalosti, že se tam jen tak plácám a za 5 měsíců nevidim skoro žádnou změnu. A teď navíc kvůli učení moc pravidelně cvičit nestíhám, mam hrozný výčitky, ale zaroveň nevim jak do toho, abych zas po pár měsících nepropadla beznaději, že je to cvičení stejně bez efektu.
    Omlouvám se za obří rozsah komentáře :D.
    Káťa:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, jsem ráda, že tě můj článek potěšil a jsme ráda, že se ti líbí a sleduješ můj blog. Zkus po zkouškách na vše zapomenout, to co bylo prostě bylo a začni den hezky pěkně a nevracej se k minulosti..žij přítomností a nepropadej panice, všechno zase půjde :) Člověk se nemsí otáčet za minulostí, tu stejně nezměníš. Teď je nový den, nový začátek, tak se do toho opři a ono to zase půjde :)

      Vymazat