středa 8. dubna 2015

Recepty plné bílků :D :)

Ahoj vám všem,
  přišlo mi dost dotazů ohledně mého vaření a přípravy bílků. Pár lidem z vás jsem odepsala, ale pak jsem se rozhodla napsat tento článek pro vás všechny, ať máte moje recepty hezky pěkně pohromadě i s fotkama :). Někdy to ani receptem nazvat nejde :D
 Bílky jsou moje velmi oblíbená potravina, obsahují hodně bílkovin, žádné sacharidy a žádné tuky, což do mojí dietky je naprosto luxusní záležitost. Bílky si kupuji buď v makru v tekuté formě v litrové krabičce cca za 100,- nebo klasické vejce oddělím od žloutku.

 A teď k receptům..
Bílkové pusinky: vezmu bílek, přisypu k němu skořici, perníkové koření, holandské kakao, carob, flavdrops, ochucené stévie..těch možností je hrozně moc. Bílky ušlehám do sněhu a mezitím si ropzehřeju troubu cca na 180stupňu. Když je sníh hotový, tak na pečící papír dělám lžící takové jakoby bochánky a dám do trouby cca na 8-10minut, poté vypnu troubu a nechám je tam ještě cca 5minut dojít..A tradá je hotovo :)


 Pizza z bílků a tuňáku:Tato pizza mě doslova uchvátila. Je to rychlý, jednoduchý a výborný low carb recept. Opět bílky ušleháme na sníh(já použila 50ml bílků) pomalu vmícháme tuňáka ve vlastní štávě, kterýho vyždímeme a trochu rozdrtíme(já dala 100g), poté přidáme koření podle chutí(pepř, sůl, koření na pizzu, bylinky..) a dáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě na 170stupňů cca 15 minut. Poté těsto vyndáme a dáme si na něj vše na co máme chuť. Já použila špenát, žampiony a olomoucké tvarůžky a ještě to vše dáme zapéct do trouby cca na 10minut. 
Je to opravdu delikatesa, která stojí za to vyzkoušet :)
Zeleninové lečo: Máte rádi lečo? Já ho miluji a když je chuť, tak si musím umět poradit. Takže zelené(bílé) papriky nakrájím na proužky, přidám kousek cibule a půl rajčete a na sucho na pánvi osmahnu, pak přidám 50ml tekutých bílků a míchám a před dokončení přidám 100g tuňáka ve vlastní šťávě(místo klobásky) :D. na talíř přidám ještě olomoucké tvarůžky, které se na teplém leču trochu roztečou a to je teprve ta pravá mňamka :) 

Omeleta z bílků:Tento recept, snad ani nelze považovat za recept, je to velice jednoduché :). 100ml bílků malinko vyšlehám vidličkou nebo metličkou, přidám pepř a sůl, nebo jakékoliv koření podle vaší chuti a rozliju na rozehřátou suchou pánev a nechám osmažit. Do omelety můžu zarulovat šunku, sýr, ledový salát a máme takový twister :D




Chleba ve vajíčku: Také jste ujížděli jako děti na chlebu ve vajíčku? Já jo a hodně, tak proč si ho neudělat i v dietě? Je to jednoduché: 50ml bílku okořením(sůl, pepř..) a obalím v něm racio rýžové chlebíky a smažím na suché pánvi a je hotovo :) Já ještě na chleba, který jke na pánvi dám olomoucké tvarůžky, které se malinko roztečou. Jsem milovnice olomouckých tvarůžků, protože do diety jsou naprosto geniální. Neobsahují tuky a ani sacharidy a jen a jen bílkoviny :)



Lívanečky: Máte rádi lívance? Tak teď mám pro vás super recept na lívanečky bez výčitek :). 100ml bílků malinko našlehám metličkou, přidám flavdrops nebo ochucenou stévii, můžu přidat kakao holandské, karob, perníkové koření, skořici..prostě na co máte chuť a smažím na rozpálené pánvi bez oleje. Poté můžu ještě posypat skořicí nebo pokápnout skvělým syrupem bez kalorií od The protein works :) Dobrou chuť.
A když se mi nechce nic vymýšlet a mám chuť jen tak na vajíčko, třeba do zeleninového salátu s tuňákem, tak si jen uvařím vajíčko, vyhodím žloutky a bílky pokrájím do salátu :)

 To je asi tak vše z mého vaření :) Určitě budu ráda, když se pochlubíte vašimi výtvory :)
Hezký den vaše Martina :)

2 komentáře: