pátek 31. července 2015

BODY BOOK..moje shrnutí a pocity :)

Ahojky,
přeji vám všem krásný pátek. Když jsem začala číst knihu od Cameron Diaz BODY BOOK, tak jsem slíbila, že jen, co ji dočtu, tak o ni poreferuji na blogu. Knihu jsem dočetla už v týdnu, ale musela jsem si v hlavě trochu uspořádat myšlenky a popřemýšlet, jak knihu co nejlépe shrnout a napsat vám něco o svých pocitech. Abych pravdu řekla těch myšlenek a pocitů je tolik, že doufám, že vám to dokážu co nejlépe a srozumitelně popsat, což u mě někdy není možné, ale snad se s tím poperete :).
 A dnes máme pátek, tak proč si trochu nepočíst? Takže jdeme na to :).




Dlouho jsem přemýšlela, zda si tuto knihu koupit, asi 3týdny jsem chodila do knihkupectví a pořád na ni koukala, prohlížela si ji a uvažovala, zda bude stát za přečtení. Takhle jednou v sobotu jsem měla super den, nálada skvělá a měla jsem chuť udělat si něčím radost. Určitě takový ten pocit celkového štěstí a potřeby udělat si radost, ať už je to maličkost nebo něco většího, všichni dobře znáte. Ale čím si tu radost udělat a čím ten pocit štěstí ještě víc prohloubit? No jasný, přeci tou knížkou, na kterou koukám už tak dlouho :). Hned jsem si pro ni běžela a pospíchala rychle domů, abych mohla začít číst :)

Když jsem si doma poctivě knihu prohlédla, než jsem se do ni pustila, tak mně zaujalo, jak je člěněná, rozložená do kapitol a celkově jak je pěkně přehledná. Kniha je rozdělená do tří částí: Výživa, Fitness a Mysl a dále každá část má své kapitoly.


Tak a teď jak vám to shnout? O čem vlastně kniha je? Jak jsem knihu pochopila já?
Autorka Cameron Diaz se v knize zabývá hlavně našim ženským tělem, které je krásné, úžasné a musíme o něj pečovat co nejlépe. Jaký vliv má strava a pohyb na naše tělo, zdraví a mysl. Zabývá se hlavně zdravou, plnohodnotnou a vyváženou stravou a vše s ní spojené a jak zdravé jídlo působí na naše tělo, nálady a vše kolem nás. Dále se zabývá našemi funkcemi těla, svaly, celkovou anatomií těla, jak působí pohyb na naši psychiku, jak jsou užitečné bakterie, jak je pro nás důležité propojit mysl a tělo..A takhle bych mohla pokračovat ještě hodně dlouho..

V knize je vše srozumitelně vysvětleno jak teoreticky, tak i prakticky na příkladech. Kniha mě obohatila o nahlížení na sama sebe a na to, že si musím vážit svého těla, neboť právě naše tělo je to úžasné, co máme.
Musíme se zajímat o to co jíme, neboť zdravé a plnohodnotné jídlo se odráží právě na našich náladách, pleti, kondici, síle a v neposlední řadě na našem stáří. Moc se mi líbilo, když autorka popisovala, že jak se teď budeme starat o naše tělo, jak moc budeme silný, tak v stáří sami sobě poděkujeme. Protože právě svaly nás budou udržovat v kondici a díky nim pro nás bude stáří lepší a nemusíme se ho bát.

Určitě bych knihu BODY BOOK doporučila, myslím, že je jak pro nás, co milujeme fitness a zdravé jídlo, tak i pro úplné laiky, kteří by třeba chtěli začít se sebou něco dělat a neví jak, nebo ví jak, ale spíš hledají nějakou výmluvu, proč to nejde. Cameron Diaz knihu pojala skvěle, kniha je čtivá a já hltala každé její slovo a nechtěla jsem aby byl konec :)




Moje pocity a dojmy po přečtení? 
Sama sobě jsem si již v průběhu knihy slíbila, že se o své tělo budu starat stejně dobře, jako doposud, pokud možno tak ještě lépe, že mu budu dopřávat stále plnohodnotné a zdravé jídlo, protože jsem si uvědomila, že když jím zdravě, jím hodně zeleniny a můj talíř vypadá na oko krásně barevně a zdravě, tak se to projeví i na mé náladě, později i na pleti a na celkovém stavu mého těla a mé mysli. Od té doby, co jím zdravě a cvičím téměř každý den, tak můj život je plnohodnotnější, jsem šťastná a vyrovnaná a díky této knize jsem si opět uvědomila, jaký krásný život mám. Starám se o sebe, o svoje zdraví a svoji kondici a to je prostě úžasný. Život bez pohybu a bez zdravého jídla by byl pro mně smutný a vím, že bych se cítila depresivně, unaveně a stále by mi něco chybělo, takový ten pocit neúplnosti :). Rozumíme si? :)

Co mě na knize nejvíc upoutalo?
Zuajala mě kapitola "Jste to co jíte" opravdu to sedí doslova a do písmene, když budeme jíst zdravě budeme i my zdravé ženy. Pokud do sebe budeme ládovat nezdravé potraviny, sladké pití, mastné chipsy a průmyslově upravené jídlo, budeme se tak cítit, budeme unavené a později se to odrzí i na naší pleti a celkovém zdraví.

Tahle kapitola mi otevřela oči. Řeknu vám to jednoduše, proč mě tak zaujala. Jak asi víte, tak se připravuji na závody v bikini fitness a občas jsem měla takové tendence řešit, že si nemůžu dát čokolády kolik se mi zachce, a že mám chuť na něco nezdravého atd..Prostě tyhle myšlenky mi čas od času brouzdaly někde v hlavě a neuměla jsem je úplně vytěsnit. A po přečtení této knihy, respektivě kapitoly jsem si uvědomila, že přeci chci být zdravá, mít sílu a chci, aby se moje tělo cítilo dobře a abych se cítila dobře i já sama a nechci do sebe cpát hromadu průmyslově zpracovaného odpadu, které mému tělu neprospěje, ničí ho a ničilo by i mně samotnou. Když jsem si dala vše dohromady, co jsem se v knize dočetla+moje znalosti tak mi to seplo a můžu uvažovat o jídle jinak, než předtím. O jídle jsem konečně začala uvažovat jako o palivu pro moje tělo, a čím lepší palivo dostane, tím lepší bude mít výkon. Logické že? :) Také mi to přišlo jednoduché a logické, ale nemohla jsem se přeprogramovat, až teď a jsem za to ráda. Jen se stačilo pořádně zamyslet a popřemýšlet nad tím vším, co vlastně chci a co od svého těla vyžaduju a ono se to v moji hlavince přeprogramovalo. Sice jsem tyhle informace věděla i předtím, ale Cameron to vše tak krásně v knize propojila, že člověk získá úplně jiný náhled na naše zdraví a na náš celkový plnohodnotný život.

A další z mnoha uvědomění, pro mě zásadních je to, že se musím nebo spíš jsem se přestala srovnávat s ostatními, konkrátně fitnesskami. Stále jsem se s někým srovnávala a hrozně mě to odrazovalo od mého cíle a na moje sebevědomí to nemělo dobrý vliv. Vždy jsem si našla nějakou fitnessku, která se chystá také na soutěže a najednou jsem viděla, jak je krásná a vysekaná a že já taková nejsem a padala jsem do depresí a do stavů úzkosti a plačtivosti. Byla jsem bez nálady a bohužel kolikrát byla i na svého přítele ne moc příjemná, i když si to nezasloužil a nezaslouží, protože on je jeden z těch, co při mě stojí a podporují mě. 
A právě díky Cameron a její skvělé a naprosto úžasné knize jsem si uvědomila, že každá jsme jiná a že jen já se můžu srovnávat sama se sebou, být lepší než já sama a pořád překonávat svoje limity a nekoukat na ostatní jak vypadají. Protože já jsem já a nikdy nebudu vypadat jako ostatní krásné fitnessky, které obdivuji. Ano, říkám obdivuji a nesrovnávám se s nimi!!! To je moje zásadní změna :).



Uvědomila jsem si také, že všechno dělám pro sebe a ne pro ostatní a že všechno dělám, tak jak nejlépe to umím JÁ sama :).

Kdybych vám sem měla vypisovat vše, tak jsme tu pěkně dlouho :). Hlavně ne vše se dá napsat, je to o pocitech a ty se pouhým písmenem napsat nedají. 

Kdo bude mít chuť, určitě si knihu přečtěte, třeba vás nenadchne, nebo naopak, budete z ní stejně nadšené jako já. Každý jsme odlišný a o tom to je :)

Naučte se milovat sami sebe a uvidíte jak vše bude jednodušší, krásnější a vy budete vyrovnané a spokojené sami se sebou. 

Krásný sluníčkový den, vaše Martina :)

 



3 komentáře:

  1. Knihu si popísala krásne a podľa toho, čo píšeš určite stojí za prečítanie. Nie ako nejaká príručka alebo odborná literatúra, skôr taká motivačná. Buď pozitívny a pozitívny život budeš žiť. :-) Len čo budem môcť, určite po nej siahnem. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj napsala jsi to úplně přesně. Je i malinko odborná, ale pak je tam vždycky vysvětlení v praxi a motivační je dost ;) určitě stoji za přečtení :)

      Vymazat
  2. Skvělý rozbor knížky, děkuji. Vůbec jsem nevěděl, že Cameron něco napsala. Ale tohle vypadá opravdu skvostně. Já bych potřebovala asi hlavně své tělo přijmout. Možná i přijmout svá prsa, která nejsou vůbec dokonalá. Uvažuji dost nad touto operací a myslím si, že by mi to psychicky pomohlo. A nechci to dělat pro někoho, ale pro sebe.

    OdpovědětVymazat