pátek 15. května 2015

Dezertíky vhodné i do dietky :)

Ahoj,
dnes máme polovinu května, za chvíli léto, venku je krásně a tak jsem si pro vás připravila nový článek, ve kterém najdete samé dobroty :). Recepty nejsou přímo ode mne, ale jsou různě odkoukané od krásných fitnessek. Já je vyzkoušela, napekla, něco málo poupravila a snědla a všechny byly pro mě top, tak doufám, že i vás zaujmou a pochutnáte si :).
Koho baví mlsat zdravě a dietně jako mě?? :)

 Šmakounovy muffiny: 100g jemně nastrouhaného sladkého šmakouna(jednou jsem dělala z meruňky a jednou ze švestkového) +50g jemných ovesných vloček +2bílky+trochu vody. Vše jsem rozmixovala tyčovým mixérem a dala do formicek na 20minut na 180°C.
Hodnoty: 28g B, 38g S a 4g T
Poprvé jsem pekla ve velké formě jako koláč a teď jako muffinky. Abych pravdu řekla, tak ze švestkového šmakouna mi chutnaly ještě víc než z meruňkového :)

Cuketové muffiny: 100g cukety nastrouhané najemno, 2bílky, 15g proteinu(nemusí být), 5g holandského kakaa, perníkové koření, prášek do pečiva bez fosfátu+stévie nebo flavdrops. Cuketu s bílkem jsem projela tyčovým mixérem, poté vmíchala zbylé suroviny a pekla 20minut na 180°C.
 Tato porce obsahuje 22g B, 4g S a 2,3g T.

  Cuketové lívance: 30g ovesných vloček+70g najemno nastrouhané cukety+2bílky+perníkové koření. Vše jsem projela tyčovým mixérem a opékala na suché pánvi. 
Celková hodnota: 13g B, 19,5g S a 2,45g T. 


Šmakounův dortík: korpus: 50g ovesných vloček+1bílek+kapku stévie nebo flavdrops..Suroviny na korpus smícháme dohromady a dáme do formy a pečeme 10minut na 180°C. 
Mezitím si uděláme krém: 100g šmakoun meruňka+1milko bílý řecký jogurt. Šmakouna jsem nastrouhala najemno a potom rozmixovala s jogurtem a rozdělila na dvě půlky a do jedné přidala 5g holandského kakaa a umixovala. Korpus vyndáme necháme vychladnout a pak střídavě vrstvíme světlý a tmavý krém a dáme do trouby ještě na 20minut na 160°C. 
Hodnoty na celý dezertík: 39,55g B, 43,2g S a 5g T.
Pro příště už jsem si pořídila menší formičku, aby to vypadalo lépe, ale na chuti to neztratilo :)

 Šmakounův míša řez: 100g šmakoun meruňka+4bílky+5g holandského kakaa+15g proteinu. Šmakouna nadrobíme nebo nastrouháme najemno a rozmixujeme s bílkama a proteinem. 1/2 těsta nalijeme do formy a do 2/2 přidáme kakao a nalijeme na světlou část a pečeme 15-20minut na 180°C. 
Hodnoty celého dezertu: 40,7g B, 10,3g S a 2,2g T.

Oblíbený květákový chlebík: 340g uvařeného květáku+1vejce+3bílky+15g proteinu+10g holandského kakaa+perníkové koření, skořice, stévie nebo flavdrops, prášek do pečiva bez fosfátu. Květák, vejce a bílky rozmixujeme dohladka, potom přidáme zbylé suroviny a nalijeme do formy a pečeme 30-40minut na 180°C. 
Hodnoty celého chlebíku:39,25g B, 15,6g S a 10g T. 




Top cuketovo-vločková buchta: 50g ovesných vloček+120g nastrouhané cukety+1bílek+10g holandského kakaa+10g proteinu. Všechny suroviny jsem projela mixérem a těsto nalila do formy a pekla 20-30minut na 180°C. 
Hodnoty na celou dobrotu: 23,3g B, 33,5g S a 6,3g T


A co dobrého upečete na víkend vy? Přeji krásný den, vaše Martina :)

Žádné komentáře:

Okomentovat